Pre tých, ktorí sú majiteľmi veľkých spoločností predstavujeme systém CRM (Customer Relationship Management). CRM systém je určený na riadenie vzťahu so zákazníkmi, čo umožní jednej aj druhej strane udržanie podnikania a maximálnu spokojnosť z pohľadu konkurencieschopnosti.
CRM systém zhromažďuje, uchováva a spracováva informácie o zákazníkovi. K dispozícii tak budete mať jeho osobné a platobné údaje, kontakty, prebiehajúce objednávky aj ich históriu. Vďaka týmto informáciám systém CRM bude lepšie rozumieť potrebám zákazníka a vy si tak môžete nastaviť tú správnu stratégiu, aby ste mohli ich potrebám vyhovieť.
Výber CRM systému je na vás
Keďže vaši zákazníci majú prístup k rôznym informáciám a aj k meniacim sa trendom na trhu, mali by ste vašu pozornosť upriamiť na faktory, ktoré ovplyvňujú systém CRM – mobilita, sociálne siete, cloud a big data.
Mobilita
Momentálne všetci obchodníci alebo akýkoľvek pracovníci vyžadujú prístup k informáciám okamžite, bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzajú, pretože musia riešiť problémy za každých okolností. Mobilné zariadenia preto v oblasti zákazníckych služieb zažívajú veľký progres a mení sa aj spôsob ako zákazníci chcú komunikovať.
Sociálne siete CRM
Novým trendom na trhu je sociálne CRM, ktoré pozostáva z kombinácie rôznych aplikácii web 2.0 a klasického CRM. Buďte však opatrní, pretože oproti klasickému CRM sú náklady na SCRM omnoho vyššie. Najväčší rozdiel medzi oboma je nasledovný: u CRM udržuje dáta o zákazníkoch spoločnosť a u služieb SCRM sú zákaznícke dáta rozvíjané zákazníkmi. Samotní zákazníci vyjadrujú na sociálnych sieťach svoje nápady. SCRM je tak prospešné v tom, že umožňuje firmám lepšie pochopiť správanie ich zákazníkov.
Cloud
V oblasti CRM sa pomaly ale isto začína presadzovať čoraz viac technológia cloud computingu.
Podstatou tejto technológie je využívanie centrálnej aplikácie. Vďaka nej sa vaše prevádzkové a výrobné náklady rozložia, čo bude priaznivé jednak zo strany užívateľov pri cenách za využitie, ale aj pre poskytovateľov, ktorí nebudú limitovaní v investíciách, aby zdokonaľovali riešenia systémov.
Big data
Výpočtová technika ale aj rôzne nástroje business intelligence v dnešnej dobe dokážu vygenerovať prehľad, ktorý získajú z vnútropodnikových dát alebo internetu. Objem spracovaných dát o zákazníkoch tak bude veľmi veľký. V reálnom čase budete mať aktuálne dáta z CRM, sociálnych sietí alebo iných zdrojov. Najmodernejšie systémy CRM ponúkajú technológie ztv. dashboardov.
Ide o prehľady, ktoré sú spracované v reálnom čase a sú prednastavené na každú pracovnú pozíciu vo firme. Dashboardy tiež ponúkajú možnosť úpravy pre konkrétne firemné procesy a preferencie zamestnancov.
Upriamte pozornosť na najnovšie trendy v systémoch CRM, aby ste boli krok pred konkurenciou nielen vy, ale aj vaši zákazníci.