Máte už po krk večne nespokojného šéfa, alebo ufňukaných kolegov? Už dávno ste sa pohrávali s myšlienkou, že by ste začali podnikať, ale nemali ste odvahu sa do toho pustiť, respektíve vám chýbali odborné informácie v oblasti legislatívy? Máme pre vás pár tipov ako na to.
- Orientácia na produkt
Zamerajte sa na svoj produkt. Sústreďte sa na to, aké publikum ním chcete osloviť. Na základe toho viete zvoliť vhodnú reklamu a osloviť tak príslušnú cieľovú skupinu. Príklad. Ak vašim hlavným produktom predaja budú mobilné telefóny, resp. iné produkty výpočtovej techniky, je zrejmé, že hlavnými spotrebiteľmi budú predovšetkým mladí ľudia. Vašu reklamu tak budete sústreďovať hlavne na sociálnych sieťach a iných platformách, ktoré vyhľadávajú mladí ľudia.
- Zverte sa do rúk odborníkom
Podnikanie je neodmysliteľne spojené s dodržiavaním relevantnej legislatívy. Rýchlo sa meniace legislatívne pravidlá, množstvo zákonov a predpisov. To všetko môže spôsobiť nemalý zmätok v hlave začínajúceho podnikateľa. Mať na starosti chod celej firmy od zásob cez dodávateľov, organizovať prácu zamestnancom, riešiť každodenné záležitosti a popritom ešte aj myslieť, dokedy mám podať daňové priznanie, čo robiť, keď mi príde daňová kontrola, to je na jedného človeka naozaj veľa. Dobrým riešením je obrátiť sa na odborníkov, ktorí sú profesionáli v danej oblasti a ktorí vám ochotne poradia. Vy sa tak môžete nerušene venovať svojmu biznisu.
- Obklopte sa šikovnými ľuďmi
Treba mať na pamäti, že v súčasnosti už neplatí heslo: aj negatívna reklama je reklama. Keď ste už úspešne naštartovali svoju značku, je dôležité vedieť na koho sa obrátiť, s kým spolupracovať, aby vám a vašej firme nespôsobil viac škody ako úžitku. Platí to nielen v prípade zamestnancov, ale aj rôznych poradcov, dodávateľov, či odborníkov pre váš biznis. Napr. vedenie účtovníctva nezveríte neznámej, začínajúcej firme, len preto, že vám v porovnaní s konkurenciou ponúkla výrazne nižšie ceny svojich služieb. Neodborne vedené účtovníctvo a chyby, na ktoré poukáže až následná daňová kontrola vás nakoniec vyjdú oveľa drahšie.
- Účtovníctvo, dane a opäť len účtovníctvo
Táto téma na začiatku odradí nejedného podnikateľa. Netreba sa ale zľaknúť, pretože súčasné informačné kanály ponúkajú veľa možností, ako si poradiť. Vygúgliť sa dá naozaj všetko, ale na informácie z internetu sa nemožno vždy spoľahnúť. Rovnako ako sa v prípade choroby zveríte do rúk lekára, aj v prípade účtovníctva by ste sa mali spoľahnúť na odborníkov. Je rozumné, obrátiť sa na overenú a spoľahlivú účtovnú spoločnosť s dobrými referenciami. Ako si však vybrať a rýchlo sa zorientovať spomedzi toľkých firiem? Jednou z ciest je zadať do internetového vyhľadávača slovné spojenie: Účtovníctvo Bratislava. Z výsledkov je dobré si vybrať firmy, ktoré poskytujú komplexné služby od klasického poradenstva až po zastupovanie pred úradmi a na trhu fungujú aspoň niekoľko rokov. Výhodou je, že sa na takéhoto partnera môžete obrátiť aj s inými ako účtovnými problémami.
- Myslite na budúcnosť
Aj keď sa Vám v súčasnosti môže dariť, Váš biznis „šlape ako hodinky“ treba vždy myslieť aj na zadné vrátka. Nespoliehajte sa na to, že každý deň Vám bude chodiť množstvo dopytov, zákazníci sa budú predbiehať na telefonickej linke a Vaše konto sa bude zväčšovať. Už dnes sa zamyslite nad tým, čo môže prísť o 5 rokov. Investujte do dobrej reklamy, sledujte najnovšie trendy vo vašej oblasti a neustále sa vzdelávajte.
- Dobrá webová stránka
Dnes je väčšina z nás zahltená rôznymi informáciami, preto dbajte na to, aby prvotná prezentácia vašej značky bola výstižná, jasne a zrozumiteľne formulujte svoje produkty a služby. Aj v tomto prípade platí: menej je niekedy viac. Upriamte pozornosť Vašich potencionálnych zákazníkov nejakým výstižným sloganom, či víziou vašej firmy.
- Dobré SEO je základ
Keď už máte vytvorenú webovú stránku, je potrebné ju dostať do povedomia širokej verejnosti. Keď začínate podnikať, môžete sa spoliehať aj na dobré referencie prvých zákazníkov, či svojich známych, ktorí vás budú odporúčať ďalším svojim známym. No na to, aby sa vaša firma dostala na popredné miesta v najznámejších vyhľadávačoch to stačiť nebude. Ak vám názvy ako SEO, či organické vyhľadávanie nič nehovoria, je rozumné obrátiť sa opäť na odborníkov, ktorí vám pomôžu aj v tejto oblasti.