Pred časom sme si v niekoľkých článkoch predstavili možnosti bezplatnej reklamy, podnikateľské začiatky a postupne začneme spoločne objavovať vody aj platenej reklamy. Pri snahe prezentovať svoje služby a presvedčiť potenciálnych zákazníkov o svojich kvalitách často ľudia siahnu v zúfalosti po niektorých krokoch, ktoré môžu byť pre ostatných ľudí otravné. Preto je dobré skúsiť sledovať trendy a napríklad nebáť sa investovať do reklamy. Jeden zo systémov, ktorý nevyžaduje veľa investície, prináša druh reklamy, ktorý sa prezentuje svojim spôsobom neotravne a dobrovoľne. Zároveň táto služba poskytuje skracovač dlhých linkov pre fóra a podobne. Z tohto popisu ťažko pochopiť, o čo presne ide, a preto malé predstavenie. Samotný systém sľubuje za 30-40 EUR až 1000 návštevníkov. Podľa výsledkov, ktoré máme teraz to tak aj vyzerá.
Madlink – ako skracovač linkov a zobrazovač reklamy
Podobných systémov, čo sľubujú zárobok a ešte aj zisk návštevnosti, nájdeme viac. V tomto prípade sme ho však otestovali a dá sa povedať, že výnimočne je pravdou, čo je vyhlasované. V prvom rade je táto služba skracovačom odkazov. Ak máte napríklad veľmi dlhý odkaz na výsledky vyhľadávania Googlu, odkaz na veľmi dlhé URL (webová adresa) na nejaký profil, či fotoalbum, môžete siahnuť po hlavných stránkach madlink.sk, kde stačí vložiť adresu a vygeneruje sa jej skrátená adresa.
Služby, kde je obmedzený počet znakov uvítajú skracovač. Dokonca pokiaľ vám doménu z nejakého dôvodu dané fórum blokuje (napríklad ak fórum blokuje všetky domény okrem *.SK a práve vy máte *.COM ), v niektorých prípadoch vám stačí odkaz na svoj článok vsunúť do skracovača. Po kliknutí na takýto odkaz sa 5 sekúnd objaví reklama a potom sa dá celé okno preskočiť v hornom rohu. Reklama sa zobrazí na celú stránku a tak každý, čo sa chce dostať cez skracovač na cieľový web, reklamu vidí, počká si pár sekúnd a nasleduje na ďalší krok.
Ukážka: z našich článkov má dlhú adresu napríklad http://zaujimavosti.net/pocitace-internet/zorpia-ako-zastavit-emaily-zo-zorpie-a-ako-sa-o-vas-dozvedela/ a po skrátení cez skracovač získame adresu: http://m-l.sk/dhz – výsledok? Viditeľná reklama, no po piatich sekundách sa v hornom rohu dá preskočiť. V snahe získať prístup na dôležité cieľové webstránky pokladáme 5 sekúnd za zanedbateľné.
Ovládanie služby a spustenie reklamy
Azda najjednoduchší systém reklamy, s akým sme sa stretli a prináša merateľný a skutočný prínos. Pravdou je totiž aj fakt, že vaše štatistiky na stránkach vykážu reálny nárast návštevnosti. Reálnej návštevnosti, zobrazujúcej vaše stránky a podľa našich čísel dokonca v minimálne tretine prípadov návštevník prešiel na naše stránky a udržal sa na nich viac, než len v jednom článku. Nastavenie kampane zvláda aj úplný začiatočník. Stačí len vytvoriť účet pre publikovanie reklamy na stránkach madlink.sk
KREDIT: ako prvá možnosť je dobitie kreditu. To je možné prostredníctvom prevodu na účet vo VÚB banke s variabilným symbolom ako dôležitým rospoznávačom dobíjaného účtu. Prípadne je tu ešte možnosť dobíjať cez Paypal, čo je pre mnohých pohodlnejšie. Faktúra sa odosiela na email uvedený v účte.
SPUSTENIE KAMPANE: V sekcii MOJE REKLAMY sa nachádza možnosť PRIDAŤ REKLAMU. Cieliť sa dá na Slovensko, Česko a celý svet. Adresa je presnou adresou na Váš web, prípadne článok. Kredit sa zadáva v sume EUR. Denný rozpočet si v prípade šetrenia nastavte na hodnoty s desatinou čiarkou 0, niečo. Po potvrdení kampane sa začne v podstate ihneď vaša reklama zobrazovať aj ostatným, ktorí prichádzajú cez skracovač odkazov. V našom prípade sme si všimli zisk 400 návštev za približne 0,7 eura. To je celkom slušný zisk.
ŠTATISTIKY: v sekcii menu tejto služby nájdete aj štatistiky. Vidíte presný počet návštev, pomer medzi rôznymi kampaňami a krivku návštevnosti. Niekoľko stručných údajov, ktoré celkom postačia, keďže všetko ostatné už vidíte vo svojich štatistikách na webe.
Zhodnotenie
Pre surferov na webe tak ide o jednoduchý systém zárobku, pre firmy zas jednoduchý spôsob reklamy. Jeho ovládanie nevyžaduje grafické schopnosti, ani schopnosti vyššej odbornosti v oblasti marketingu. Absentuje síce možnosť lepšieho cielenia na konkrétne oblasti záujmu, no to je aj vzhľadom k verejnej dostupnosti skracovačov menej možné. V každom prípade Zaujimavosti.net tento systém otestovali a reálne zhodnotili na základe vlastných skúseností. Reálny nárast skutočnej návštevnosti sme zaznamenávali posledné dni. V snahe propagovať naše stránky a rásť, aby rástol aj zmysel našej práce, budeme naďalej pokračovať v hľadaní reklamných možností a prezentácie portálov a firiem na Slovensku. Skúste si pozrieť madlink.sk
Text: PR
Foto: madlink